Followers

Friday, February 8, 2013

elergik!

Aku salah seorang manusia yang Allah SWT cipta yang agak pelik ...tapi aku hargainya serba kekurangan ini... susah tapi bersyukur dengan kurniaNYA... elergik? haha..ni yang aku pelik...kecik2 dulu oke je aku mkn, pakai ape2 pun...xde masalah..skrung??? semua tu dah tak boleh...mungkin jgk sbb perubahan horman...

aku elergik dengan kacang. kenapa? makan kacang habis la muka aku naik jerawat dan bengkak2... besar2 lak tu... semua jenis kacang aku tak makan...sebuat je nama tu kacang aku tak makan..sebagai contoh, kacang toge, kacang pjg...kacang tanah x yah ckp la..dah sah2 aku x kan mkn...hahaha.. seterusnya seafood..yg ni lagi mmg teruk..kalau mkn udang atau sotong mmg gatal la jwb nya aku..bukan gatal menggatal dengan orang tapi gatal2 badan atau tekak aku jadi gatal..cmtu la ya...

ni satu lagi bukan elergik tapi alahan la kut...kulis aku ni sensitif sgt dengan panas..maksudnya cahaya matahari...x leh kena matahari terlalu lama..kalau lama kena cahaya matahari jawabnya gatal la satu badan...kalau peluh2 pun boleh gatal... tension tau jadi aku...byk yg x boleh dari boleh..xde nikmat sgt nak hidup tapi byk gak aku boleh dari org yg tak boleh atau makan.... Allah tu maha adil.

DURIAN pun aku x boleh makan tapi tempoyak aku mkn lak...dah kenapa jadi pelik ni...hentam saje la...hahaha...janji aku tak kacau orang...kan?? ape2 pun...selagi kita boleh mkn atau hadap...hargai la...kalau dah tak boleh nk mkn tu..menyesal xde guna dah.... jgn duk diet sgt..eh!! kbai...

No comments: