Followers

Saturday, October 9, 2010

INILAH CINTA

AKU BARU GADUH NGA MY LOVER.. aku yg salah....mula2 aku nk mntk putus elok2....tp jdnye lain plakkk///aku tanye dia..."awk btl2 ke suka sy ke?', dia jawab...%$#@*&^!@#$%^&*^&*.. itu yg dia jwb..aku tak tau na kata ape....aku tak tau nk percaya kat sape...pihak ketiga kata lain sal dia ni...yg mana aku harus percya?? aku syg dia lg....tp dia tak pernah nk tnjuk dia syg kat aku... ada ke patut dia nak bg*&^%$##@! dia kat aku sbgai bukti dia syg aku...aku tak nak...aku just nak dia syg aku, cinta aku, jaga aku...ambk tau psl aku.....tu je....gaduhnye bkn sal hal ni...tp sal duit.. dia tgh SESAK skrunz...aku dgn ikhlas tnpa anggp ape2...nk bg pjam la duit aku...dia yg tak nak tp aku paksa...so dia marah laaa...sbb aku pksa dia....dia mmg tak suka kalau org pksa2 ni...kata pihak ketiga itu....dgn serta merta dia letak hp...aku pun call balik la....dia marah2 aku... aku akur jela.... itu mmg salah aku...aku pun same mcm dia..tak suka pksa2 ni...lg2 sal duit ni...tak suka ambk duit org....so??apakah status aku ni??putus ke masih kapel??adoiiii...aku jd pening lak...tujuan aku lain...dah jd lain plakkkkk...ape nak jd ni...yg mn aku nak pkai....aku putus or masih kapel??tkkan aku nk call balik??sbb yg call kali ke-2 aku ltk hp...sbb dia tgh marah kan??tp aku mmg patut kena marah...so??semakin serabut la aku ni....ape nk jd ni....aku syg dia...aku leh trima dia mcm tu...tp aku rase...dia dah...?? mn aku nk pilh.....single or kapel??tkpelaaa
t aku mntk maaf....sbb mmg salah aku...psl status aku...aku n dia je tau.....lupakan aje......

2 comments:

fariz91 said...

Benarlah kata orang bila bercinta semuanya indah tapi apabila timbulnya masalah, perasaan akan menjadi berbelah bagi, ibarat ditelah mati emak, dibuang mati bapa, serba xkena jadinya. Dalam perhubungan, kita tidak boleh lari daripada perselisihan faham samada perkara kecil ataupun besar. Fitrah manusia sememangnya xboleh mengelak daripada jatuh cinta. Setiap manusia pastinya mempunyai perasaan suka terhadap seseorang dan ingin untuk menyayangi dan disayangi. Tiada salahnya untuk bercinta. Jatuh cinta itu perkara biasa. Bercintalah selagi ianya tidak melanggar batas-batas hukumnya. Fikirkanlah apa yang kamu rasa terbaik untuk diri kamu, mungkin mendiamkan diri untuk seketika dan berfikir apa langkah seterusnya yang harus dilakukan. Mungkin kamu boleh cuba meminta pendapat orang-lain lain kerana tiap-tiap orang itu berlainan pendapatnya, bak kata pepatah rambut sama hitam, hati lain-lain. Dan mungkin penderitaan yang kamu alami ini tidak terjadi keatas diri saya sendiri tp sedikit sebanyak saya boleh merasai apa yang kamu rasakan itu, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Ketika ini pun saya dalam konflik juga seperti kamu. Seandainya perkara ini terjadi ke atas saya, saya pun xkan dapat menerima kenyataan ini seperti kamu. Walaubagaimanapun antara jalan yang terbaik untuk kamu ialah sentiasalah berdoa kepada Allah agar kamu diberikan petunjuk untuk menyelesaikan permasalahan ini. Pilihlah jalan yang terbaik meskipun pilihan yang kamu pilih ini amatlah pahit untuk ditelan. Semoga kamu mendapat petunjuk daripada Allah dalam hal ini........Amin...

Hanafi Mj said...

tq fariz....byk penglaman pahit n manis dlm bercinta...tp itu akan ttp jd knagan...